LES CANÇONS QUE CITEN MARQUES D’ALCOHOL FOMENTEN
EL SEU ABÚS
Un estudi
publicat a la revista Alcoholism: Clinical & Experimental Research revela
que les cançons pop dels anuncis publicitaris que fan referència a marques de
begudes alcohòliques impulsen el consum excessiu entre adolescents i joves. La
influència d'aquestes cançons té la mateixa força que els hàbits de pares i
amics.
RESULTATS DE L'ESTUDI:
Els participants
que podien recordar correctament les marques de les begudes alcohòliques nomenades
en les cançons tenien més del doble de probabilitat d'haver pres una beguda
alcohòlica completa. Així mateix, els
participants que podien identificar les marques també tenien més probabilitats
de consumir alcohol en excés.
“El més sorprenent dels resultats obtinguts és que
la relació entre recordar les marques presents en la música pop i beure alcohol
en adolescents és tan forta com la influència pel consum dels pares, amics i la
tendència dels adolescents a la recerca de noves sensacions”
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada